Aizawl, the 22nd November 2021: Aizawl Municipal Corporation huam chhunga Laipuitlang, Zemabawk, Armed Veng, Tuithiang, Republic leh Venghnuai Local Council member-te boral avang te, veng dang a pasal nei leh AMC Councillor-a thlan tlin te avangin an hmun hi a ruak a. Heng Local Council membership hmunruak hnawhkhat tur hian Article 243K leh 243Z of the Constitution of India- in thuneihna a pek dungzuia sub-rule (1) of Rule 15 of The Mizoram Municipalities (Ward Committee and Local Council) Rules, 2010 as amended in 2020 leh sub-rule (1) of Rule 3 of The Mizoram Municipalities (Election to Local Council) Rules, 2015 in mawhphurhna a pek angin State Election Commission, Mizoram chuan ni 16th December, 2021 (Ninganni) hian inthlan a buatsaih dawn a ni.
1. Electoral Rolls : A chunga kan tarlan tak angin Laipuitlang, Zemabawk, Armed Veng, Tuithiang, Republic leh Venghnuai Local Council-ah te member pakhat theuh hmunruak hnawhkhah nan hian Rule 16 leh 17 of The Mizoram Municipalities (Election to Local Councils) Rules 2015 in a sawi angin MLA roll thar ber chu draft roll ah hmangin 01.01.2021 chu kum tling leh tlinglo tehkhawng a hmangin Electoral Roll siam thar a ni a, Final Electoral Rolls hi ni 18.11.2021 khan tihchhuah a ni.
2. Identification of Electors : Vote thlak turte chuan an nihna tichiang turin Election Commission of India-in an siam EPIC an keng ngei tur a ni a, an neilo anih chuan mahni nihna ti chiang thei tur Identity Card dang an keng tur a ni.
Vote thlak anih dawn in vote - ‘neitu dik tak a ni’ tih chian theih anih loh chuan vote an thlak ve thei lovang.
3. Dan leh thupek : Inthlanna felfai leh muanawm kan neih theih nan dan leh thupek kengkawh turin District Magistrate leh Superintendent of Police-te beisei an ni a. Eng thil mahin Inthlanna hi a tibuai tur a ni lo.
4. Election Officials : Deputy Commissioner, Aizawl chu District Municipal Election Officer atan mat a ni a, Election Officer, Aizawl pawh Assistant District Municipal Election Officer atan ruat a ni. Returning Officer, Asst. Returning Officer, Presiding Officer leh Polling Officer atan hian Sawrkar hnathawk, mi rintlak tak takte ruat an ni bawk.
5. Conduct of Officials : State Election Commission chuan inthlan a buatsaihna a mawhphurtu tupawh in duh sak bik emaw hlauh bik emaw an neih a rem ti lova, a lai thei ang bera hnathawk tura beisei an ni. An zavai hian inthlan zawh hma chu State Election Commission hnuaiah deputation a kal anga ngaih an ni a, Commission thuneihna hnuaiah an thawk a ni.
6. Ballot Box leh Ballot Paper : He By-Election ah hian Ballot Box leh Ballot Paper hman tur a ni anga. Inthlan neih tur hi General Seat-ah Ballot Paper var (white) hman tur a ni anga, Reserved Seat-ah Ballot Paper senno (pink) hman tur a ni ang.
7. Indelible Ink : Vote thlak nawn leh mi aia vote thlak tumte ven nan vote thlaktute kut veilam zungchal tin leh vuna kai telin Indelible Ink hnawih vek tur a ni ang.
8. Common Election Camp : Party worker-te inkara boruak tha lo pumpelh nan Polling Station bulah Political Party-te leh Candidate-te awmkhawm nan Common Election Camp pakhat chauh siam phalsak a ni a, he camp hi mawlmang thei ang bera siam tur a ni. Flag-te, Poster-te, Symbol-te leh thuziak, Political Party emaw Candidate lam kaihhnawih ziahna engmah tar loh tur a ni. He camp-ah hian pawm tlan theih tuemaw in a ho ang.
9. Local Council Term : Tun turn By-Election a Local Council member thlan thar term hun chhung hi General Election to Local Council 2020 term tawp rualin a tawp ang.
10. Model Code of Conduct : He By-Election ah hian dan pangngai ang thlapin Model Code of Conduct a awm anga, chu chu vawiin atangin Laipuitlang, Zemabawk, Armed Veng, Tuithiang, Republic leh Venghnuai Local Council Constituency huamchhungah chauh lekkawh a ni ang. He Model Code of Conduct hian Political Party zawng zawng, Contesting Candidate zawng zawngte, Minister-te, Member of Parliament-te, MLA-te, Municipal Councillor-te leh Local Council inthlannaa inhnamhnawih Public Servant te a huam ang.
Notification of Election
22nd November, 2021 (Monday)
Last Date for Filing of Nomination
29th November, 2021 (Monday)
Scrutiny of Nominations
30th November, 2021 (Tuesday)
Last Date for Withdrawal of Candidature
2nd December, 2021 (Thursday) Up-to 3:00 P.M.
Allotment of Symbols
2nd December, 2021 (Thursday) 3:00 P.M. onwards
Submission of List of Contesting Candidates to State Election Commission, Mizoram
3rd December, 2021 (Friday)
Date of Poll
16th December, 2021 (Thursday) 7:00 A.M. to 4:00 P.M
Counting of Votes
16th December, 2021 (Thursday) (Counting of votes shall commence as soon as poll is over)
Re-Poll (if any)
17th December, 2021 (Friday) 7:00 A.M. to 4:00 P.M
Completion of election process
20th December, 2021 (Monday)
11. Appeal : State Election Commission chuan inthlanna fel fai leh muanawm kan neih theih nan inthlan buaipuitu, Political Party te, Media te, NGO te leh mipui tawiawmna a ngen a. Mipui duhthlanna kal tlanga tualchhung inrelbawlna tha tak kan neih zui zel theih nana theih tawp chhuah theuh turin mitin te a mgen a. Tin, vote nei te chu vote thlak theuh turin a sawm a ni.